Djupa diskutioner, rökning och Jerry Springer.

Måste medge att jag känner mig lite som en ny person efter resan. Jag vet inte riktigt hur... men det känns bra.

Jag hade hoppats på att jobba lite den här veckan, men tyvärr så blev det inget, ser inte så ut i allafall. Istället har jag spenderat de tre första dagarna denna vecka genom att ha djupa diskutioner med mig själv, rökt och kollat på Jerry Springer.
Okej, kanske inte riktigt.
Visst, jag har kollat lite på tv, tänkt en aning på min framtid och kanske rökt ett par ciggaretter. Men jag har även pratat en hel del i telefon, kollat in massa snygga kläder på internet, solat, kollat lite mer på tv, tänkt lite mer på min framtid, sökt jobb och så har jag läst.
 
Jag läser en bok av Allen Carr, han har fått sjukt många människor att sluta röka utan både hjälpmedel, som t.ex. nikotinplåster, och viljestyrka. Riktigt intressant bok + att jag verkligen hoppas att det funkar för mig med. Jag blir rädd när jag tänker på hur jag mått dom andra gångerna jag försökt sluta + att jag blir rädd utav att bara tänka på att inte längre röka. Icke-rökare har inte en aning om vad det är man går igenom, men dom ska verkligen vara glada för att dom är just icke-rökare.    
Det är verkligen sjukt att man börjar röka. Riskerna är så uppenbara. Rökning är den orsak som flest människor dör utav i västvärlden.
En sak som jag läste som jag inte kan sluta tänka på är att om man skulle få in nikotinet som finns i en endaste ciggarett i blodet så skulle man dö nästan direkt. 

Det är sjukt! Ändå fortsätter man att röka. 

Kommentarer
Postat av: Tommyrita

Very informative...God Bless


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback